poniedziałek, 18 listopada 2013

Placki z cukinii

Na dziś coś na szybko.
Jak dziś pamiętam pierwsze placki z cukinii jakie zaserwowała mi autorka bloga http://wiedzmiachatka.wordpress.com/ .
Od tamtego czasu sama próbowałam różnych wersji tego dania. W zasadzie za każdym razem robię je inaczej zależnie od tego, co mam aktualnie w lodówce i doniczkach ;P

Przede wszystkim obecnie rezygnuję z jajek i dużej ilości tłuszczu, jakie kiedyś wydawały mi się do placuchów niezbędne.


Składniki:
  • 1 duża cukinia
  • 1 cebula
  • garść kiełków brokuła
  • garść pestek słonecznika
  • 1 szklanka mąki pełnoziarnistej
  •  pęczek liści dymki
  • słodka papryka (opcjonalnie ostra bądź pieprz cayenne)
  • suszony czosnek niedświedzi
  • świeżo starta gałka muszkatołowa
  • odrobina tłuszczu do smażenia  (w moim wypadku olej kokosowy)
Przygotowanie:

Cebulę i cukinię ścieramy na tarce o małych oczkach, solimy i czekamy aż oddzieli się sok. Odsączamy niezbyt dokładnie. Pozbywamy się jedynie nadmiaru wody, nie odciskamy jej z reszty masy, aby całość się kleiła. Dodajemy kiełki, posiekane pestki słonecznika i liście dymki. Wsypujemy mąkę i mieszamy.  Doprawiamy papryką, czosnkiem i gałką muszkatołową.
Na rozgrzaną patelnię wlewamy ok łyżeczkę tłuszczu i formujemy placuszki. Smażymy z obu stron, aż lekko zbrązowieją.

Pychotki.

4 komentarze:

  1. Dzięki za podlinkowanie :o)
    Jakoś tak się przywiązałam do tej wariacji z marchewką, że nie próbuję innych. A może to błąd, bo te kiełki i słonecznik brzmią ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie już chyba były wszystkie możliwe placki, z wszystkim. Fajne szybkie danie, które można zrobić z warzyw zalegających w lodówce, albo od wieków zimującej w szafce fasoli. W zasadzie to zastanawiam się kiedy to jeszcze placki, a kiedy kotleciki.

      Usuń
    2. Ja stosuję najprostsze na świecie rozróżnienie - placki są wtedy, kiedy ciasto trza łyżką na patelnię nakładać, a kotleciki formuje się w łapkach.

      Usuń